Kjøpsbetingelser

Bestilling


Ved bestilling har du som kunde automatisk godkjent våre betingelser. Alle priser er oppgitt i norske kroner og er inkludert MVA.
Ved bestilling av varer vil du automatisk motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss som inneholder ordrenummer og totalsum. Det er viktig at du ved bestilling legger inn korrekt e-postadresse slik at du kan motta ordrebekreftelsen. En bestilling/ordre er gyldig og bindende når ordrebekreftelse er mottatt på e-post. Vi forbeholder oss retten til å avvise din bestilling.

 

Levering

 

Vårt varelager oppdateres hele tiden, og de fleste varer er alltid på lager. Etter at du har mottatt en automatisk ordrebekreftelse på e-post fra oss, vil vi kontrollere at varen(e) er på lager/tilgjengelig. Ordrer blir sendt fra vårt lager vanligvis 1- 4 virkedager (mandag-fredag). Etter registrert betaling blir dine varer sendt i posten. Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenestene på siden.

 

Betaling

 

Alle betalinger i nettbutikk foregår like sikkert som om du betaler i butikk. Alle opplysninger om betaling vil bli kryptert.
Det betyr at ingen kan lese sensitiv informasjon som kredittkortnummere når informasjonen blir sendt over internett.
Har du valgt å betale med faktura (dersom dette valget er tilgjengelig i vår nettbutikk på tidspunktet for bestilling), betales varen etter at du har mottatt den. For å betale med faktura må du være fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som blir utført ved kjøp i nettbutikk.

 

Frakt

 

Varene sendes som brev i post eller pakke dersom volumet er større. Er det større pakker blir det brukt egne satser på frakt regnet ut ifra vekt og volum. Ved pakker som ikke blir hentet, blir du som kunde belastet ekstrakostnadene dette påfører oss.

 

Angrerett

 

I henhold til lov om angrerett har kjøper full rett til å heve kjøpet og returnere varen(e) i 14 dager uten å oppgi årsak. Hvis kjøper ønsker å benytte seg av angreretten skal skriftlig melding av bevismessige hensyn gis selger innen fristens utløp. Angrerettskjema kan lastes ned fra vårt kundesenter på vår hjemmeside, og det er ønskelig at dette benyttes.  Frakt og andre returkostnader ved benyttelse av angreretten må kjøper selv stå for. Varen(e) må returneres ubrukt i opprinnelig emballasje, Returpakker sendt i oppkrav tas ikke imot. Vi utbetaler returbeløp så fort varen er mottatt. Ønsker kjøper å avbestille ordren sin, må dette skje før varen er sendt. Hvis ikke må kjøper betale frakt og retur selv. Ved avbestilling, send oss en e-post til post@nf.no.

 

Reklamasjon

 

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).  Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss skriftlig til post@nf.no.

 

Skader under frakt


Skulle det være synlige brudd eller feil ved emballasjen, er det viktig å ta med de skadede varen(e) i original emballasje for kontroll på postkontoret/post i butikk. Det MÅ fylles ut et skjema, som du får på posten. for at vi skal kunne få erstattet varen(e). Send oss en e-post med opplysninger om skaden, vedlagt ordrenummer og foto av skaden. Er det en fraktskade så sender vi deg eventuelt en ny vare(r) kostnadsfritt eller pengene tilbake dersom vi ikke kan levere samme vare. Det er trygt for deg og for oss! I lovverket står det at det må gjøres "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke det til at innen 5 virkedager fra pakken er mottatt er innenfor regelverket når det gjelder skader under frakt.

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.